15 juni 2015

verleden

 

Onbeleefd en onbevangen

zonder dralen, noch schroom

praatte je in tegen je vader

want je droom was helemaal gestoord



hij was in de fout gegaan,

daar was jij van overtuigd

hij moest eindelijk schuld bekennen

daar mocht hij niet meer onderuit



je wilde eindelijk met een fris gemoed

door het leven trekken

en geen last meer meenemen

van een onverwerkt verleden



was het wel correct om op deze manier

verantwoordelijkheid van je af te schuiven

of kon je zonder problemen voor jezelf

verklaren dat je geen fouten had gedaan



twijfels moesten de wereld uit

je wilde verder zonder omkijken

vooruit zien is beter dan steeds

om te kijken naar bekende achtergrond



die heb je nu van je afgeschud

die ben je voor een groot stuk kwijt

of zelfs helemaal

dat zal de toekomst die je nu verwacht

uitmaken en verklaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten