06 december 2012

wat een leven

 Waarom,

waarom zou ik steeds luisteren

zonder nadenken alles opvolgen

gestaag je zin doen

en niet buiten de lijntjes kleuren,

waarom?



Is er een reden om te geloven

dat je het goed met me meent

en altijd goed voor mij zal doen

dat je je steeds zal inspannen voor mij

en jezelf buiten beschouwing laten



waarom zou ik dat geloven



ben ik zo heilig dat je mij wil behandelen

als een relikwie onaangetast

steeds ongeschonden wil bewonderen

in alle gaafheid

maar zonder gezicht?



Is het dat waard

en is dat correct?



Is dat het leven dat je mij wil aandoen

ach nee, dat je jezelf zal opleggen



ik geloof je niet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten