12 november 2012

 Rondlopen in de straten

rondlopen in de straten om niets te zien of te ontwaren

verwonderd dat ik word aangekeken door wie

ik voel de ogen op mijn rug branden maar durf

niet om te draaien want ik begrijp niet hoe

iemand zich in mij kan interesseren nu

 

in een drukke straat met veel lawaai

zo ver van huis want ik ben op trektocht

waardoor ik helemaal niet kan begrijpen

waarom ik hier bekeken word

 

gewoon zoals anders weg met de fiets

een rondrit van enkele honderden kilometers

door plaatsen die op kaart en internet zijn verkend

maar nog niet met het blote oog bewonderd werden

loop ik hier nu, fiets aan de hand

maar toch verwonderlijk

want nu ben ik voor het eerst alleen

 

in een drukke straat met veel lawaai

zo ver van huis want ik ben op trektocht

waardoor ik helemaal niet kan begrijpen

waarom ik hier bekeken word

 

rondom mij is zoveel ongewoon te zien

mensen met een ander uiterlijk, anders gekleed

minder gehaast slenteren ze voor mij uit

bekijken, blijven rustig keuvelen met veel handgebaar

tussen druk getoeter en massa’s auto’s

houden ze kennissen aan om te beleven

bekijk ik en voel me zo een gehaaste vreemdeling

 

in een drukke straat met veel lawaai

zo ver van huis want ik ben op trektocht

waardoor ik helemaal niet kan begrijpen

waarom ik hier bekeken word


Geen opmerkingen:

Een reactie posten