15 februari 2007

 FILM

Film geeft een leven weer.

Meestal wordt je ondergedompeld in een sfeer

waar je graag zou in vertoeven, maar die je nooit,

nee, je hoeft het niet te denken,

je zal nooit in die rijkelijke wereld komen.



Soms komt er een zinvolle film uit,

die geen verloren illusies wekt,

die eerder het tegendeel doet.

Je verwondert doen staan

van de miserie die er heerst.

Verschillend bekeken dan het gangbare beeld.

Een wereld die geweest is, en die toch niet zo goed was



Zo wordt dit dan getoond, meestal voor relatief weinig volk.

Maar die mensen voelen zich gepakt.

Aangegrepen door wat ze gezien hebben,

een emotie beleefd die prachtig was weergegeven.

Er werd geen droom geprojecteerd van een illuster iemand.

De droom die nooit iemand realistisch kan beleven.

Maar een realiteit die grof is in eenvoud.

En verscheurend van emotie door niets te tonen,

maar te laten voelen



En zo heb ik het graag.


06 december 2006

Moedermelk

de moedermelk heeft me goed gesmaakt

de kuren heb ik aangeleerd

goed onthouden en gebruikt

steeds weer dezelfde vraag

waar haal jij al die zotternij vandaan

hoe kun je met dergelijke onzin blijven leven

dan moet ik altijd herhalen

en het komt er inderdaad op neer

de moedermelk is van pas gekomen


21 juni 2006

beminnen

weergaloos vind ik de ervaring te beminnen
op momenten dat ik het leven verloren vond
terug opstaan met een moed der wanhoop
en iemand te vinden die je zo graag mag
dat je jezelf kan wezen en je laten gaan
met dromerijen die nog waar mogen blijken ook

beminnen en bemind worden
met overtuiging van het ander geluk
waar je zelf het jouwe in vindt
om zo de rottigheid te trotseren
die je in de barse wereld nog maar net overkwam
en deze hierbij te vergeten en te blijven geloven
dat het een vergissing was van één van de twee
zodat dit morgen zal verholpen zijn
en je zonder pijn in het hart zal kunnen terugdenken
aan de avond die je nu beleeft
waar je van geniet en dit wil blijven doen

tot
je uitgeput in slaap zal vallen
en dromen van
een volgende keer

03 juni 2006

Onbevlekt verlangen

Hevige dromen met vreemde gedachten
herinneringen die niet weg willen
vreemde en onvoorspelbare uitingen
die nooit verzonnen worden als reactie
en toch is het de slotsom
van ongewilde fantasieën
die tot me komen als ik
met onbevangen jolijt
een nacht heb doorgebracht
zoals ik die nog nooit beleefde

onbevlekt verlangen


11 november 2005

ni

ik moet ni en ik zal ni
want ik wil ni en ik doe ni
omdat ik ni wil ni en ni wens ni
te doen wat ik ni ken ni
om te weten of 't ni goed is
en de wens om te probeer ni
wil ik ni dat ik moet ni
probeer ni wat ni ken ni

komen anders vieze mensen
die met mij zullen spelen
en lachen omdat ik ni kan
en schateren omdat ik flauw ben

maar ik wil ni doen ni
omdat ik ni wil ni
doen wat ze mij bevelen
als ik iets wil
zal ik het wel doen